سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

آرمان ها را به انحراف نکشید!

ارسال‌کننده : مجتبی نیکنام در : 92/3/14 12:53 صبح

واقعیت این است که هر کسی میتواند شعار پیشرفت و عدالت سر دهد. مثل خیلی ها که قولش را دادند و آمدند و آخر هم هیج؛ سال به سال بدتر از پارسال! یعنی همین کاری گه الان خیلی از نامزدهای انتخابات انجام می دهند؛ فقط شعار! من هم میتوانم! شما هم می توانید! ولی هیچ ضمانتی برای اجرای پیشرفت و عدالت در جامعه نیست؛ مگر سابقه مجری.
بگذارید رک و راست صحبت کنیم. درد دلمان را بگوییم. مملکت، آزمایشگاه و مردم، موش آزمایشگاهی نیستند تا هر دم یکی را با شعار های تکراری ساده زیستی و مقاومت و … علم کنند و چند سال از عمر مردم و سرمایه و ثروت مملکت را هدر بدهند تا ببینند این آقایی که بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده، توان این مسئولیت را دارد یا نه!
سی و پنج سال از عمر انقلاب گذشت. این یعنی هر کندید باید به اندازه 35 سال، سابقه درخشان و موفق اجرایی داشته باشد. ولی متاسفانه کسانیکه در این 35 سال حتی به اندازه یک برگه آ4 سابقه موفق اجرایی نداشته اند تا به مردم ارائه دهند ، بازی با کلمات و اعتقادات مردم را برنامه خود قرار داده اند تا شاید یکبار دیگر تاریخ تکرار شود و قدرت در دستانشان باقی بماند.
بر خلاف کسانیکه “بصیرت” را نه تکلیف ، بلکه سیاستی برای حمله به رقیب میدانند ، مردم ما ، مردم حقیقتا با بصیرتی هستند و با عبرت از تاریخ ، اینبار نه به شعار و تیپ و ظاهر بلکه به سابقه و برنامه اعتماد خواهند کرد. برنامه و مخصوصا سابقه تضمین اجرای پیشرفت و عدالت خواهد بود.
در این میان متاسفانه بعضی آرمان مقدس پیشرفت و عدالت را بازیچه خود برای حمله به رقیب کرده اند. به عنوان مثال ، مطلبی مرتبا از جانب همین افراد در فضای مجازی منتشر نموده اند که قالیباف گفته بدون پیشرفت ، عدالت واقعی محقق نمیشود و این یعنی تکنوکراسی و ظلم و جور ولی فلانی گفته با عدالت ، پیشرفت حاصل میشه و این یعنی گفتمان انقلاب!
کثرت این مطالب انحرافی به حدی بود که بنده مجبورم چند خطی در مورد آن بنویسم. نقد جدی بنده نه با هدف حمایت از قالیباف بلکه با هدف مقابله با چنین افکار التقاطی و درهم بر هم است که برچسب گفتمان انقلاب هم بر روی آن می زنند و روایتی هم از حضرت علی (ع) را به آن پیوست میکنند.
بگذارید با یک مثال شروع کنم. هدف بازی فوتبال ، رسیدن به گل است. ولی برای رسیدن به این هدف بایستی با تاکتیک و نظم و دقت ، ابتدا پاس کاری کرد ؛ هرجا لازم بود دفاع کرد ؛ سانتر کرد و شوت زد تا نهایتا به هدف (گل) رسید. پاس ، دفاع ، سانتر ، شوت و … همگی مقدمه و وسیله ای برای رسیدن به هدف می باشد. لذا اگر کسی بگوید “هدف اصلی همانا پاس ، شوت و… می باشد چون قبل از رسیدن به گل اتفاق افتاده است” از سه حالت خارج نیست: یا از روی جهالت این حرف را زده یا از روی انحراف فکری و یا تخریب غیر اخلاقی رقیب!
داستان پیشرفت و عدالتی هم از همین جنس است. پیشرفت ، مقدمه ای برای رسیدن به عدالت واقعی و اسلامی است. عدالت بدون پیشرفت یعنی توزیع عادلانه فقر و بدبختی و بیکاری بین مردم! البته این نوع عدالت فقط تشابه اسمی با عدالت واقعی و اسلامی دارد ولی روح آنها کاملا متضاد یکدیگرند. منظور از عدالت واقعی و اسلامی ، توزیع عادلانه ثروت ، کار ، امکانات ، رفاه و… است و این آرمان های انقلابی وقتی محقق میشود که پیشرفت رخ داده باشد. درواقع پیشرفت مقدمه ای برای رسیدن به هدف یعنی عدالت واقعی و اسلامی خواهد بود.
اگر خواهان برداشت سود عادلانه از حساب بانکی خود را داریم باید ابتدا اندوخته ای داشته باشیم. اگر اندوخته ای در حساب بانکی نداشته باشیم عادلانه آن است که به جز “هیچ” چیز دیگری به ما نرسد!
تمام توقع مردم این است که در دهه چهارم انقلاب ، شخصی سکان هدایت اجرایی انقلاب را در دست بگیرد که اندوخته ای از ثورت ، تولید ، کار ، عزت و سربلندی فراهم کند و همزمان آن را عادلانه برای امروز ملت و فردای فرزندانمان و برای سرفرازی اسلام ناب محمدی (ص) هزینه کند.
کسی میتواند به این آرمان الهی دست پیدا کند  که ضمانت اجرای آن سابقه اش با پشتوانه برنامه اش باشد و من معتقدم شخص اصلح برای نیل به این هدف دکتر قالیباف می باشد.

از دست ندهید:



کلمات کلیدی :